תפריט

חדרים רטובים הם חדרים בהם יש שימוש רב במים, כגון חדרי שירותים, חדרי רחצה, מטבחים, חדרי שירות וחללים נוספים.

בעקבות המצאות תמידית של מים בחדרים הרטובים, האיטום של הרצפות והקירות בחדרים אלו הינו נושא בעל חשיבות ממעלה ראשונה ורצוי כי איטום שכזה יעשה בעזרת איש מקצוע בעל ניסיון וידע בתחום האיטום.

איטום מקצועי באמצעות חומרי איטום איכותיים ימנע נזקי מים כגון נזילות, פטרת ועובש.

בטרם בחירת חומרי איטום לחדרים רטובים, יש לבחון ולהתייחס לתכנון המבנה, התשתיות הקיימות בחדר הרטוב, סוג הבניה ועוד.

כאשר מדובר בחדרים רטובים, ישנה התייחסות מעט שונה עבור איטום של קירות החדר הרטוב לעומת איטום הרצפה של החדר הרטוב.

בעוד שהתשתית של רצפת החדר הרטוב תהיה זהה במרבית הפרויקטים (מבוססת בטון), התשתית של הקירות עשויה להיות שונה מחדר רטוב אחד למשנהו (יפורטו בהמשך) ולכל תשתית יש חומרים שונים אשר מתאימים לה. לכן, זיהוי התשתית ובחירת חומר האיטום המתאים לה הינו שלב קריטי בהצלחת האיטום.

אנחנו ב- אתר ביטומני ממליצים על מספר חומרי איטום לחדרים רטובים, ליישום על גבי הרצפה והקירות, בהתאם לפרמטרים של המבנה והתשתית עליה עתיד להתבצע האיטום.

חומרי איטום לרצפת חדרים רטובים על גבי צנרת הדלוחין ולאחר כיסויה בבטון

  • ספירגום B-412, ישראל
    איטום ביטומני חד-רכיבי בעל כושר אטימה גבוה! ליישום בהתזה או במריחה של שכבה אחת של עד 5 מ"מ. מגשר על סדקים מעל 2 מ"מ ומתאים לתו התקן האירופאי לחומרי איטום ביטומניים EN DIN 18195. משמש לאיטום משטחי בטון תת-קרקעיים, רצפות חדר אמבטיה, מרפסות ועוד. מצטיין בהידבקות לבטון יבש ולח.
  • מאסטר פלקס, ישראל
    איטום ביטומני חד רכיבי, בעל כושר הדבקות למשטחי בטון, מיועד ליישום במריחה. מגשר על סדקים, מתאים לאיטום של חדרים רטובים, מבנים תת קרקעיים, מרפסות ועוד.
  • נאפופלקס פרופיטק 1, תוצרת MC BAUCHEMIE, גרמניה
    איטום ביטומני חד-רכיבי מועשר בפולימרים, בונה עובי בשכבה אחת ומגשר על סדקים מעל 2 מ"מ. בעל תווי תקן אירופאיים EN15814 ו- EN DIN 18195. משמש לאיטום והגנה של חלקי מבנה תת קרקעיים, מרתפים, רצפות חדרים רטובים, מרפסות ועוד.
  • נאפופלקס פרופיטק 2, תוצרת MC BAUCHEMIE, גרמניה
    איטום ביטומני דו-רכיבי מהיר ייבוש מועשר בפולימרים, בונה עובי בשכבה אחת, מהיר ייבוש, ומגשר על סדקים מעל 2 מ"מ. בעל תווי תקן אירופאיים EN 15814 ו- EN DIN 18195. משמש לאיטום קורות יסוד, מרתפים, רצפות חדרים רטובים, מרפסות ועוד.
  • מסטיגום ספיד, ישראל
    חומר ביטומני משחתי, דו רכיבי אלסטי, מורכב ממשחה ואבקה. לחומר כושר ייבוש מהיר, משמש לצורך אטימת רצפות של מקלחות וחדרים רטובים, קירות מבנים תת קרקעיים ואיטום מרפסות.

חומרי איטום לקירות חדרים רטובים לתשתית מסוג בטון/בלוק שחור ו/או בלוק איטונג

כפי שציינו, לאיטום קירות בחדרים רטובים יש להתייחס תחילה לסוג התשתית הקיימת בחדר הרטוב. כיום, לקירות החדרים הרטובים יש שלוש תשתיות נפוצות:

  1. קירות העשויים מבטון/בלוק שחור/בלוק איטונג.
  2. קירות עשויים בלוק גבס ירוק.
  3. קירות העשויים מלוחות גבס ירוק.

בהתאם למאפייני כל תשתית, ניתן להחליט על חומרי האיטום אשר ייושמו עליה. ללא תלות בסוג התשתית הקיימת בחדר הרטוב, יש להקפיד על הכנת השטח זאת על מנת להבטיח הדבקה מיטבית של האיטום לתשתית ומניעת כשלים במערכת האיטום.

החומרים המפורטים להלן, לרבות הכנות השטח המפורטות בהמשך, מתייחסים לתשתית מסוג בטון/בלוק שחור ו/או בלוק איטונג.

כמו כן, מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של יועץ מומחה בתחום האיטום, אשר יתאים את החומרים ומפרט העבודה לפי תנאי השטח באתר.

לפני ביצוע האיטום, יש ליישם שכבת הרבצה צמנטית ראשונית על הקיר, שכבת טיח מיישר, ולבצע אשפרה לקיר. לאחר מכן, ניתן להתחיל במלאכת היישום של חומר האיטום.

לאיטום הקירות יש להשתמש בחומרי איטום צמנטיים, עליהם ניתן בהמשך לבצע הדבקה של אריחי קרמיקה או פורצלן.

שימוש בחומר איטום מצריך עבודה יסודית ומקצועית, וביצוע מדויק ועקבי של הנחיות היצרן. מילוי הוראות אלה הוא תנאי הכרחי לקבלת תוצאה מיטבית.

  • ספירקוט E-731
    חומר איטום צמנטי חד-רכיבי לאיטום חיובי ושלילי של משטחים צמנטיים חיצוניים ופנימיים. מתאים לאיטום והגנה מפני קורוזיה, לאיטום גב האבן וחזיתות חוץ בשיטת ברנוביץ', חדרים רטובים, בטון טרומי ועוד.
  • קוטפלקס 701
    חומר איטום צמנטי גמיש מאוד חד-רכיבי לאיטום חיובי ושלילי, חיצוני ופנימי, ומותאם לתקן הישראלי. ניתן ליישום על גבי מגוון תשתיות (בטון, טיח, בלוק בטון, גבס ועוד), מגשר על סדקים מעל 2 מ"מ, משמש לאיטום קירות חיצוניים ופנימיים, קורות מסד, חדרי אמבטיה, מרתפים, בריכות שחיה ועוד. משפר הדבקות בין אבן לבטון לחיפוי חזיתות חוץ בשיטת ברנוביץ'.
  • איטומט גמיש 501
    תערובת צמנטית דו-רכיבית גמישה לאיטום שלילי וחיובי, מעל לפני הקרקע ובמבנים תת-קרקעיים, לאיטום קירות ורצפות חיצוניים ופנימיים. מתאים לאיטום בפני מים בחדרים רטובים, מאגרי מים, קורות מסד, קירות בטון, איטום קירות בשיטת ברנוביץ' ועוד.
  • הידרוסיל 90
    חומר איטום צמנטי חד-רכיבי קל ומהיר ליישום, מיועד לאיטום קירות ורצפות, לשימוש פנימי וחיצוני. מותאם לתשתיות מינרליות סופגות (טיח צמנטי, בטון טרומי ועוד) ולאיטום קירות בטון וטיח צמנטי. משמש לאיטום חדרים רטובים ואיטום בשיטת ברנוביץ'.

 

סיכום והכוונה מקצועית

ענף האיטום מתפתח ומתחדש ללא הרף. חומרים חדשים ושיטות עבודה מתקדמות מוצגים בקצב מהיר, במטרה להקל על תהליכי העבודה וליצור מבנים איכותיים ועמידים מבעבר.

מידע בנושא שיטות העבודה ומפרט איטום חדרים רטובים ניתן למצוא במאמרים.

אין מקום לחיסכון או לפשרות בבחירת חומרי איטום לחדרים רטובים. מבנים שלא נאטמו כראוי או תוך התעלמות מהנחיות היצרן, עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לכלל המבנה, שעלות תיקונו עלולה להגיע למאות אלפי שקלים.

אם הינך מעוניין בהנחיות נוספות, ליווי מקצועי או הדרכה בבחירת חומרי איטום לחדרים רטובים, הנך מוזמן לפנות אלינו באמצעות מילוי הטופס בקישור, ומומחי האיטום שלנו יחזרו אליך בהקדם.

 

צוות אתר ביטומני
פורטל מידע בנושא איטום