תפריט

הופעת כתמי רטיבות, נזילות ולחות גבוהה על קירות הפנים במבנה הם תוצאה ישירה של מערכת איטום לקויה בקירות החיצוניים, בגג המבנה, או באחת הדירות הנמצאות בשכנות, דבר המחייב באופן מהיר לעשות איטום קירות פנימיים. הסימנים השכיחים לחדירת רטיבות הם עובש, ירוקת, התפשטות כתמי רטיבות ופטריות. קיר פנימי שניזוק עקב רטיבות מאבד כתוצר נלווה מכך גם את כושר הבידוד שלו – ויש צורך באיטום קירות מרטיבות בהקדם!

איטום קירות פנימיים עקב חדירת רטיבות

איטום קירות מרטיבות – איך עושים את זה?

איטום קירות פנימיים עקב חדירת רטיבות מצריך ביצוע 2 שלבים:

1. איתור גורמי הרטיבות וטיפול בהם.
2. תיקון קירות הפנים שנפגעו עקב חדירת רטיבות.

שלב 1 – איתור ותיקון גורמי הרטיבות

יש לאבחן כל נזילה או ליקוי לגופו, במטרה לתכנן את אופי התיקון והחומרים שיש לעשות בהם שימוש. למשל, ישנם מקרים בהם מקור הרטיבות הוא בקירות החיצוניים של המבנה, מה שיצריך עבודת איטום בקירות החיצוניים. יש מקרים אחרים בהם הרטיבות מגיעה מחדרים רטובים במבנה, ממערכת איטום קירות פנימיים פגומה או כתוצאה מליקויים בצנרת (כאשר השניים האחרונים שוכנים מתחת לשכבת הריצוף), בהם יש לתקן את הליקוי על ידי הרמת הריצוף ולפעמים אף חידוש מערכת האיטום שעל הרצפה.

יש לבחון מה עומקו של המפגע, האם מקורו בתשתית או שמדובר ברטיבות שמקורה משכבה פחות עמוקה המצריכה תיקון שטחי בלבד. במקרה של ליקוי בתשתית הקיר, יש לקחת בחשבון את סוג התשתית שבה התגלתה הרטיבות, ולבחור את חומרי האיטום בהתאמה לתשתית הקיימת ולאיטום קירות פנימיים (בטון, לוח גבס, בלוק גבס, בלוק שחור, בלוק איטונג וכו').

ברם, לא קיימת אפשרות לתת המלצה כללית לתיקון מקור הרטיבות ועל כן המלצתנו היא להתייעץ עם מומחה בתחום האבחון והאיטום כדי לאתר את מקור הנזילה ולתכנן בצורה יעילה את תיקונה.

שלב 2 – תיקון קירות הפנים שנפגעו עקב חדירת רטיבות

לאחר ביצוע תיקון ואיטום של מקור הרטיבות, ניגש לטיפול בקיר הפנימי שנפגע. בחלק זה נסקור את המקרים בהם התיקון מבוצע על שכבות חומר הנמצאות מעל לתשתית.
נציין כי גם כאן, יש לבחון כל מקרה לגופו. מאמר זה לא נועד להחליף ייעוץ מקצועי של מומחה איטום.

איטום קירות פנימיים שנפגעו עקב חדירת רטיבות כולל מספר שלבים. בטרם נתחיל במלאכה יש לדאוג לייבוש מלא של האזורים הפגועים, אחרת הלחות הכלואה בפנים הקיר תגרום להתקלפות חוזרת של השכבות.

השלבים בתהליך איטום קירות פנימיים:

  • טיפול בכל האזורים בהם הצטברו ירוקת, כתמי עובש ופטריות.
  • ניקוי יסודי של שטח הקיר הפגוע מחלקי טיח רופף וצבע שהתקלף.
  • מילוי הקירות בחומר מתאים לתיקונים כגון גבס, פוליפילה, טייחים וכו', בהתאם לסוג התשתית הקיימת במבנה והחומרים הקיימים על הקירות. כמו כן, יש להחליק את הקיר בהתאם לצורך.
  • בקירות של חדרים רטובים רצוי להשתמש בחומרי תיקון עמידים בתנאי רטיבות, כגון טיח לבן דוחה מים.
  • בקירות פנים שאינם בחדרים רטובים ניתן להשתמש בטייחים כגון גבס, שליכט בגר ועוד.
  • מריחת שכבת יסוד מקשרת כגון בונדרול על כל האזורים שבוצעו בהם תיקוני קיר.
  • לסיום, יש לצבוע את הקיר בשכבה אחת או שתיים, לכיסוי מוחלט של האזור המטופל. כאשר מדובר בצביעת חדרים רטובים, רצוי להשתמש בצבע ייעודי המונע התפשטות עובש ופטריות. חומרים אלו טובים לשימוש גם על קירות פנים שאינם בחדרים רטובים, כאמצעי למניעת היווצרות עובש ופטריות.

איטום קירות מרטיבות – לסיכום

מבנים שונים מצריכים תכנון שונה של מערכת האיטום כמו גם תיקון שונה של מערכת האיטום. הטיפול נקבע בהתאם לתשתית המבנה, מיקום הליקוי (מעל או מתחת לקרקע), האזור בו אותר הנזק (קיר חיצוני או פנימי), עומק המפגע ועוד.

כאשר מדובר בקירות החיצוניים של המבנה מומלץ לקרוא מאמרים בנושא איטום קירות מבנים. במקרה של ליקוי בקירות תת-קרקעיים, מרתפים ומקלטים רצוי לעיין במאמרים בקטגוריית איטום מבנים תת קרקעיים. כאשר הליקוי עצמו נמצא בחדר רטוב, ניתן להיעזר במאמרים בקטגוריית איטום חדרים רטובים.

אם הנך מעוניין בהנחיות נוספות, ליווי מקצועי או הדרכה בביצוע איטום קירות מרטיבות, הנך מוזמן לפנות אלינו באמצעות מילוי הטופס בקישור, ומומחי האיטום שלנו לאיטום קירות פנימיים יחזרו אליך בהקדם.

קראו גם על: שיקום ואיטום בטון

צוות אתר ביטומני
פורטל מידע בנושא איטום