תפריט

איטום מטבחים תעשייתיים של מסעדות, בתי מלון, חדרי אוכל ודומיהם מהווים משימה מורכבת הדורשת תכנון מקיף של מערכת האיטום וראייה כוללת של מגוון מרכיבי המטבח.

לעיתים קרובות אנו נתקלים במצב בו נדרש פירוק תשתיות שלמות ואף השבתת עבודות של מטבחים אשר מספקים שירותי הסעדה לעסקים גדולים, רק משום שלא תוכננו בצורה מיטבית או תוכננו באופן לקוי מתוך שיקולי תקציב.

 

מערכת איטום במטבחים תעשייתיים גדולים חשופה לאתגרים רבים

 

1. מטבחים אלה פעילים, לעיתים, באופן רציף 24/7

2. נעשה שימוש בכמויות גדולות מאוד של מים רותחים, שמנים, חומרי ניקוי וכימיקלים אחרים

3. נוכחותם של אלמנטים רטובים רבים כדוגמת צנרות מים, תעלות ניקוז עליונות ודלוחין תחתיות.

על מנת לבצע איטום מוצלח של מטבחים תעשייתיים אשר יקנה להם עמידות למשך שנים רבות, נדרש שימוש בחומרי איטום מסוגים שונים ובמספר שכבות כך שכשל מקומי לא יגרום לקריסה כללית של מערכת האיטום.

 

דגשים לאיטום מטבחים תעשייתיים

איטום מטבח תעשייתי ניתן לבצע באמצעות חומרי איטום צמנטיים, ביטומניים או פוליאוריטן ביטומן בהינתן הדגשים הבאים:

 

1. יש לבצע מערכת איטום דו שכבתית מתחת לריצוף ואף מומלץ לשקול ביצוע מערכת נוספת אחרת תחת שכבה זו. נציין כי ביצוע מספר שכבות נועד כדי להגיע לעובי סופי מסוים, בהתאם לדרישות המתכנן. מספר השכבות שתבוצענה בפועל יהיו תלויות בסוג החומר בו נעשה שימוש. נציין, כי ישנם חומרים בשוק אשר מגיעים לעובי הנדרש בשכבה אחת.

2. הקפדה יתרה על ביצוע שיפועים תחת המשטח המרוצף, כולל ביצוע ניקוז כפול, ניקוזים עליונים בקוטר גדול וכן ניקוזים תת רצפתיים (מתחת לסומסום) על מנת להבטיח ניקוז יעיל ומיטבי של הרטיבות אשר מתחת לריצוף.

3. ביצוע איטום כפול בחומרי איטום נפרדים (לדוגמא, ביצוע שכבה ראשונה של איטום צמנטי ולאחריה שכבת איטום ביטומנית) סביב כל החיבורים, כגון בין צינורות דלוחין, בין צנרת לתשתית, סביב תעלות ניקוז וחיבורים נוספים מסביב לאלמנטים השונים הנמצאים במטבח. יש לבצע את האיטום בצורה קפדנית ולהתחשב בכל האלמנטים המצויים בשטח.

4. נדרש ריצוף באריחים חזקים העמידים דיים בפני פגיעות מכניות (לרוב, יעשה במטבחים שימוש בריצוף או ציפוי אנטי-סליפ). כמו כן, מילוי המישקים ייעשה באמצעות רובה אפוקסית, אשר עמידה במיוחד בפני פגיעות מכניות ולכלוך, ומיועדת למשטחים תעשייתיים גדולים, כדוגמת מטבחים תעשייתיים.

5. יש להשתמש בפרטים חרושתיים לניקוז.

6.מומלץ מאוד לדאוג לביצוע ספי הפרדה תחת הריצוף במקומות קבועים מראש. כך, במידה ומתגלה תקלה/בעיה ברצפת המטבח, ניתן יהיה לבצע תיקון נקודתי על פני שטח קטן יותר מבלי להרים ריצוף מכל שטח המטבח.

 

נציין כי לא ניתן להמליץ על מפרט טכני כוללני לכל המטבחים, שכן ישנם מספר פרמטרים אליהם יש להתייחס במהלך תכנון מערכת האיטום:

 

1. מצב התשתית/הבטון הקיימים בשטח – האם מדובר בביצוע מערכת איטום בשלב הקמת המבנה או אולי בביצוע איטום במבנה שכבר קיים ופועל.

2. כמות, קוטר ומיקום הניקוזים הקיימים. בהתאם לכך, תתוכנן מערכת האיטום כך שתעניק איטום קפדני סביב החיבורים.

3. מיקום תעלות ניקוז אלומיניום – בדרך כלל תימצאנה במרכז המטבח, על כן יש לוודא כי החיבור ביניהן לבין הקרמיקה יאטם בצורה מושלמת.

4. יש לקחת בחשבון האם מדובר על מקום שיועד מראש לשמש כמטבח, או שמא מדובר בהסבה למטבח. בהתאם לכך, לתכנן את מערכת האיטום.

5. להתייחס לחיפוי רצפת המטבח באמצעות ריצוף או ציפוי.

על כן, על מנת לתכנן מערכת איטום יש להתייעץ עם מומחה איטום אשר יתייחס לנתוני הפרויקט הספציפי עליו אתה עובד.

אם הינך מעוניין בהנחיות נוספות, ליווי מקצועי או הדרכה באיטום מטבחים תעשייתיים, הינך מוזמן לפנות אלינו באמצעות מילוי הטופס בקישור, ומומחי האיטום שלנו יחזרו אליך בהקדם.

 

צוות אתר ביטומני
פורטל מידע בנושא איטום