תפריט

איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות היא הדרך הנפוצה ביותר לאיטום גגות. רצוי להבחין בין גגות חשופים, משטחים חלקים ללא מתקנים עליהם, לבין גגות "עמוסים", עליהם קיימים דודי שמש, קולטים, לוחות סולאריים וכו'.

בעוד שיריעות ביטומניות נוחות ליישום על גגות חשופים, במקרים של גגות "עמוסים" ניתן לטפל באיטום בשתי חלופות:

  1. פירוק והרמה של דודי השמש או הקולטים, אטימה ביריעות ואז חיבור מחדש שלהם.
  2. ליישם איטום פוליאוריטאני משחתי לבן בהתזה וללא צורך בפירוקם.

מעט על יריעות ביטומניות

באופן כללי, ניתן לחלק את היריעות הביטומניות לשני סוגים:

  1. יריעות APP מתאימות יותר לאיטום משטחים החשופים לשמש ישירה.
  2. יריעות SBS מתאימות יותר לאיטום משטחים אשר אינם חשופים לשמש ישירה.

במסגרת שני סוגים אלו, ישנן מגוון יריעות בעלות תכונות שונות המתאימות לצרכים שונים.

למשל, יריעות קלות משקל אשר מהוות יתרון עצום למיישם העבודה, יריעות בעלות ציפוי אגריגט, יריעות בעוביים שונים, מעושרות (דרגה M) ועוד.

בקבלת ההחלטה באיזה סוג יריעה להשתמש, יש להתייחס למאפייני הפרויקט המדובר, התשתית הקיימת, תנאי השטח, השימוש המיועד של מקום היישום וכדומה.

כאשר מדובר על איטום גגות, יש להשתמש ביריעות ביטומניות מסוג APP המתאימות ליישום על גבי משטחים החשופים לשמש.

מדובר ביריעות אשר עמידות בפני החום והקרינה הישירה של השמש (UV) והן יגיעו לרוב בציפוי אגריגט לבן שנועד להגן על היריעות ולמנוע מחלק מהום לחדור פנימה למבנה.

כפי שציינו במאמר כל מה שצריך לדעת על איטום גגות מקצועי, חומרי איטום יתחברו בצורה מיטבית לחומרים מאותה המשפחה. על כן, היריעות הביטומניות ניתנות ליישום על גבי בטון חשוף, בטקל או על גבי גגות עליהם קיימת תשתית קודמת של זפת.

כמו כן, היריעות הביטומניות אינן מתאימות ליישום על גבי גגות רעפים או כאלו בעלי תשתית קודמת של איטום אקרילי, שכן החיבור לא יחזיק מעמד ויוביל להתנתקויות וכשלים באיטום.

לפני השימוש ביריעות הביטומניות יש ליישם פריימר ביטומני (מקשר) על מנת לשפר את יכולת ההדבקה והחיבור.

העוביים הנפוצים של יריעות ביטומניות הינם 5 מ"מ ו- 4 מ"מ, וניתן ליישם אותן בשכבה אחת או בשתי שכבות. ההחלטה האם ליישם שכבה יחידה או כפולה היא של איש המקצוע ותלויה במפרט האיטום אותו תכנן.

השימוש הנפוץ ביותר הוא ביריעה אחת בעובי של 5 מ"מ, אך כאשר מעוניינים להבטיח איטום מירבי יעשה שימוש בשתי שכבות. חשוב לזכור כי גם אם מיושמות מספר שכבות של יריעות, היריעה העליונה צריכה להיות בעלת ציפוי של אגריגט לבן, למניעת התחממות היריעות והגג.

איטום גגות ביריעות ביטומניות

אין צורך לסייד את הגג

מערכות איטום רבות המיועדות לגגות דורשות ביצוע ויישום של שכבת סיד מעליהן על מנת להגן על האיטום מפני קרינת השמש. מדובר בחומר גירי לבן, אשר באמצעותו "מלבינים" את שכבת האיטום המיושמת.

אולם, יש לקחת בחשבון כי ציפוי הסיד אינו מחזיק מעמד זמן ממושך ברוב המקרים. גשמים למשל, נוטים לפגוע בעמידות שלו, לכן יש לתחזק ולחדש מידי שנה את הסיד על מנת למנוע חימום יתר של הגג.

היתרון הגדול של השימוש ביריעות ביטומניות לאיטום הגג, בהשוואה לחומרי איטום אחרים, טמון בעובדה כי אין צורך לסייד את היריעות.

יריעות ביטומניות עמידות מאוד בפני קרינת שמש ישירה, בפני נזקי מים, נשמרות ומחזיקות מעמד שנים רבות ללא בעיות מיוחדות.

האגריגט הלבן אשר מצפה את היריעות מחליף את פעולת הסיוד. בעוד שאת הסיד יש לתחזק כל שנה, היריעות עמידות לטווח הארוך.

היריעה הביטומנית מבטיחה איטום גגות בראש שקט למשך שנים רבות.

דגשים לביצוע איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות

בבואכם לבצע איטום גגות עם יריעות ביטומניות, יש לשים לב למספר דגשים חשובים, אשר מהותיים להצלחת הפרויקט.

  • לפני תחילת תהליך האיטום, יש לנקות את הגג באופן יסודי משאריות של לכלוך, אבק, וממערכת האיטום קודמת, כאשר זו בולטת ו"צפה" מעל פני השטח. המשטח עליו מיושמות היריעות צריך להיות חלק ונקי.
  • יש למרוח פריימר ביטומני לפני יישום היריעות, על מנת לשפר את ההדבקה וההתחברות של היריעות. יש להמתין לייבוש על פי הוראות היצרן.
  • החפיפה בין יריעה אחת לשניה צריכה להיות כ- 10 ס"מ.
  • לקראת סיום פעולת איטום הגג יש לוודא ביצוע איטום ההעגלות (רולקות) ולוודא כי קצוות היריעות מרותכות באופן מלא, בכדי למנוע חלחול של מים דרך הקצוות אל מתחת ליריעות.

 סיכום

איטום ביריעות ביטומניות מיושם כיום כמעט על כל גג. איטום גגות ביריעות ביטומניות נחשב לפתרון פשוט ויעיל לאיטום גגות חשופים, ומכאן נובעת הפופולאריות הגבוהה של יריעות אלו.

נדגיש כי אופן היישום של היריעות הביטומניות משפיע רבות על עמידות ויעילות מערכת האיטום. בבואך לבחור קבלן איטום, רצוי לבחור בקבלן מקצועי אשר מקפיד על עבודה נכונה, יישום נכון של היריעות, ולא פחות מכך על אחסנה מיטבית, הובלה ופריקה בטוחות.

אם הינך מעוניין בהנחיות נוספות, ליווי מקצועי או הדרכה באיטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, הינך מוזמן לפנות אלינו באמצעות מילוי הטופס בקישור, ומומחי האיטום שלנו יחזרו אליך בהקדם.

צוות אתר ביטומני

פורטל מידע בנושא איטום